• A Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápia, (közismerten Ayres terápia) egy olyan komplex terápiás módszer, amely a benne résztvevőknek izgalmas játéklehetőségeket nyújt.
• Éretlen, vagy egyes területeken nem megfelelően működő idegrendszerüket saját aktív részvételükkel, önszántukból, egyéni utakon járva fejleszthetik a gyermekek.
• Működhet egyéni, illetve kiscsoportos formában.
• Nem egy meghatározott, beszabályozott tréning, hanem változatos, sokféle tevékenységet felkínáló, a gyerek számára változatos eszközökkel, tevékenység
• Csupa olyan játékszer, amely az idegrendszernek a két legkorábban érő, az egyensúlyi és a tapintásos érzékelés számára nyújt ingereket, mely sokféle magasabb rendű emberi viselkedés optimális alakulásában fontos feltétel.
• Az említett két inger működtetését a kisgyermekes szülők is minél fiatalabb életkorban az ölbéli játékokkal (tapsoltatók, tenyeresdik, döcögtetők, lovagoltatók, hintáztatók, csiklandozók, simogatók, ringatók…) tudják leginkább gyermeküknél segíteni, mindezek által kedvezően befolyásolni a viselkedést. (forrás: http://www.dszit.hu/)

Mi áll a problémák hátterében, hogyan működik a terápia?
Szervezetünk, rengeteg inger éri a külvilágból, és a testünkből egyaránt. Az idegrendszer ezekre mozgásos válasszal reagál. Ezek az ingerek felfogása, összerendezése nehéz feladatot jelenthet. Nehézség jelentkezhet az egyes érzékek működésében, mind az érzékletek összerendezésében. Az érzékszervi ingerek összehangolásának, integrálásának nehézségét nevezzük szenzoros feldolgozási zavarnak. Mindez az éretlen idegrendszerből adódik.
Mi a célunk?
• A felhasznált eszközök révén olyan mozgásra ingerlő környezetet biztosítsunk, amelyben az éretlen idegrendszerű, kudarcokhoz szokott gyerekek is hamar kedvet kapnak hozzá, hogy változatos, intenzív, dinamikus játékban vegyenek részt.
• A gyermek ráérezhet a számára szükséges mozgásos tevékenységre.
• Az egész személyiséget kívánjuk támogatni, nem egyes tüneteket kívánunk befolyásolni.
• A terápia során az élmények hatására olyan gyógyító, elrendező eredmények születhetnek, melyek egyes idegrendszeri háttérfolyamatok normalizálásához vezetnek.
• Nemcsak inger, hanem élmény, hiszen az ott jelenlévő társsal, terapeutával megosztható testi-lelki tapasztalat.
• A gyermekek önbizalma erősödik, hiszen a bátortalanabb, ügyetlenebb gyermekek is sikerélményt élnek át, amikor megtapasztalják, hogy uralni tudják az eszközöket.
• A veszélyérzettel nem bíró gyermekek pedig megtapasztalják határaikat, figyelmüket összpontosítására kényszerítik az eszközök, önkontrollt építenek ki. Az önbizalom valós teljesítmények alapján erősödik, s ez új eszköz, új mozgásforma kipróbálására serkenti őket
Alkalmazásának fő területei:
• Tanulási nehézség
• Magatartási beilleszkedési nehézség
• Mozgáskoordinációs nehézség
• Megkésett beszédfejlődés, beszédproblémák
• Figyelemzavar, hiperaktivitás
• Értelmi fogyatékosság
• Autizmus
Természetesen nem minden fejlődési zavar, mozgásprobléma, tanulási, illetve viselkedési nehézség mögött áll szenzoros feldolgozási zavar. A következő esetekben azonban lehetséges, hogy erről van szó:

Hogyan vehető igénybe a terápia?
• Elsődlegesen a Nevelési tanácsadás igénybe vétele iránti kérelem kitöltése, eljuttatása szükséges
/ elérhető honlapunkon /
• Előzetes egyeztetést követően, a szülőkkel való konzultáció, anamnézis felvétele, Szenzoros és mozgásos élmények kérdőív kitöltése történik
• Ezt követi a gyermekkel való ismerkedés, állapotmegismerés, majd terápia
„Öleld, amíg kéri!
Hallgasd, amíg mondja!
Szeresd, amíg hagyja!
Mert olyan gyorsan eljön a pillanat, amikor elindul és Te már nem kísérheted el!
Amikor már a saját útját járja, talán vissza sem pillantva rád!
Rád, aki aggódva figyeled és csak remélni tudod, hogy nem téved el az úton…”